Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Canyon opent allereerste Factory Service Concept in Rotselaar

Canyon verkoopt dan wel zijn fietsen online, toch heeft het een aantal servicecentra. In Rotselaar opende zonet het nieuwe en moderne Canyon Factory Service voor België. Daar vind je een klantgerichte werkplaats, waar je als klant op afspraak langs kan, voor een onderhoud of om je nieuwe fiets op te halen.

Op zaterdag 10 september opende Canyons nieuwste klantgerichte werkplaats in Rotselaar bij Leuven, als aanvulling op het hoofdkantoor in Koblenz, Duitsland en de technische servicecentra in 15 landen wereldwijd. Daarmee is het de eerste in zijn soort voor de Duitse fabrikant en meteen een belangrijk pilootproject dat internationaal ontplooid kan worden

Onder de naam Canyon Factory Service concept kunnen klanten hun fietsen voor reparatie of onderhoud afgeven, met een wachtdienst of een ophaalservice. Er wordt voornamelijk op afspraak gewerkt maar voor kleine zaken kan je eventueel gewoon binnenspringen. Bovendien hebben klanten ook de mogelijkheid om gebruik te maken van Canyons New Bike Day experience, waarbij ze één op één met een specialist alle eigenschappen van de nieuwe fiets kunnen bespreken, inclusief een basis bike fitting. Wie dat wilt, klikt die optie aan bij het bestellen van de nieuwe fiets en betaalt er zo’n vijftig euro extra voor, in vergelijking met de gewone verzending.

Iedereen welkom

Canyon Belgium Manager Anthony De Groeve: “Wij geloven erin het meest innovatieve en inspirerende fietsmerk ter wereld te zijn, de beste fietsen te bouwen en onvergetelijke fietservaringen mogelijk te maken. De beste manier waarop we dat kunnen bereiken is door een directe band met onze klanten te hebben en hen in onze wereld te verwelkomen. Dat is de reden waarom we ons Factory Service Concept uitrollen.”

“Service zal een centraal onderdeel van dat concept zijn – van het afstellen van de aandrijflijn tot het afstellen van de instellingen van de e-bike, we helpen je graag. Maar meer dan dat, we verwelkomen ook iedereen die advies wil inwinnen over onze fietsen en hun innovaties, of wil horen over de wereldwijde testevenementen die we organiseren. Wij nodigen iedereen die service, reparatie, advies of een deel van de Canyon wereld wil ervaren uit om ons vriendelijke team in Rotselaar te bezoeken.”

Een basic bikefit zorgt ervoor dat je goed op je fiets zit.

Welkom in Rotselaar of bij partners

Het Factory Service Concept staat naast Canyon’s Experience Partners, zoals Bikefitting Campe in Maldegem (België), die testritten op Canyon fietsen aanbieden, en Canyon’s Affiliate Service Partners, die opgeleid zijn voor onderhoud en reparatie aan Canyon’s brede assortiment racefietsen, mountainbikes, gravelbikes en stadsfietsen. In België gaat dat voorlopig om een tiental winkels die deze service aanbieden in samenwerking met Canyon maar er wordt altijd uitgekeken naar nieuwe partners.

In het Belgische Canyon-kantoor werken 17 mensen in technische en servicefuncties. Het kantoor is te vinden op: Wingepark 16, 3110 Rotselaar en is van maandag t/m zaterdag geopend tussen 9 en 12 uur en 13 tot 17 uur.

De nieuwe Canyon Ultimate (ontdek hem hier) steelt uiteraard de show in de Canyon Factory Service.