Getest

Grinta! Test 180″: Knog Scout
Een luid fietsalarm met trackerfunctie, dat is de Knog Scout in het kort. In deze twaalfde aflevering van Grinta! Test 180″ testen we het nut en het vernuft van dit apparaat dat je onder of in de plaats van een bidonhouder monteert. De ene optie werkt als afschrikmiddel, de andere doet zijn werk onopvallend.

Grinta! Test 180″: Ass Savers Win Wing
Een licht, compact, makkelijk te monteren spatbord dat je effectief beschermt. Bestaat het? Ass Savers was al bekend van de kleine spatbordjes onder het zadel, maar deze Win Wing is nog ambitieuzer. We gingen op zoek naar de pro’s en contra’s in deze elfde aflevering van Grinta! Test 180″.

100% Getest: Santos Cross Lite
Wie een Santos koopt, die haalt in feite een fiets voor het leven in huis. Het Nederlandse merk produceert robuuste tweewielers die uitblinken op vlak van duurzaamheid. Noem ze gerust ‘hufterproof’ en net daarom zijn ze zo geliefd bij mensen die zich al eens graag aan een fietsreis richting andere kant van de wereld wagen. Wij zochten het avontuur echter een stuk dichter bij huis en doorkruisten met de Santos Cross Lite vooral de Vlaamse velden. Op zoek naar wat deze fiets de doorsnee gravelbiker te bieden heeft.

100% Getest: GripGrab Explorer schoenovertrekken
Het beste van GripGrabs Flandrien-wegoverschoenen en nog wat extra gravelspecifieke voorzieningen vind je terug in de Explorers. Overschoenen voor gravelaars dus, die doen wat ze moeten doen.

Grinta! Test 180″: Lazer Vento & Strada Kineticore
Lazer verving een groot deel van zijn Mips-helmen door KinetiCore-versies. De Strada is een betaalbare variant, terwijl de Vento de aero helm van Team Jumbo-Visma is. Rechtvaardigen de verschillen de prijs of zijn het allebei even goede helmen? Ontdek het in de tiende aflevering van Grinta! Test 180″.

Eerste indruk: Cannondale SuperSix Evo (VIDEO)
De vierde generatie van de SuperSix werd stevig aangepakt. Hij is aerodynamischer, lichter en gebruiksvriendelijker, terwijl de vinnigheid meer dan bewaard blijft. Er zijn nu drie versies: de SuperSix Evo Lab71 is de topversie, gevolgd door de Hi-Mod en de gewone Evo. Bekijk hier onze eerste indruk.

Racefiets van het Jaar: top 3 + Tom Boonens eindoordeel
Om de Racefiets van het Jaar te verkiezen gingen we niet over één nacht ijs. Uit dertien inzendingen puurden we vier fietsen die ons het meest konden overtuigen en daarmee ging Tom Boonen nog aan de slag. De winnaars stelden we al voor op de Velofollies-beurs in Kortrijk, maar hier ontdek je waarom ze onze goedkeuring verdienen.

Grinta! Test 180″: Prologo Kylma
Prologo maakt veel beloftes voor deze dunne Kylma-winterhandschoenen. Ze zijn superlicht en soepel maar bestaan uit een winddicht en waterafstotend materiaal. Dat moesten we wel testen voor Grinta! Test 180″.

Racefiets van het Jaar-verkiezing: Ridley Grifn
Een van de meest verrassende fietsen uit deze ‘Racefiets van het Jaar – Powered by Grinta!’ moet wel de Ridley Grifn geweest zijn. Dat is een nieuwe allroadfiets die dubbele dienst doet als endurancefiets. Dan is de kans groot dat je een product krijgt dat mossel noch vis is, maar niets bleek minder waar.

Nieuwe SRAM Force AXS is stijlvoller en verfijnder
SRAM heeft zijn Force AXS een mooie makeover gegeven. Met een aantal verbeteringen, vooral aan de shifters en voorderailleur, is deze draadloos schakelende groep weer helemaal klaar voor de komende fietsjaren. Wij mochten het in avant-première uitproberen.

Racefiets van het Jaar-verkiezing: Cervélo Soloist
Cervélo promoot de Soloist, een modelnaam die een terugkeer maakt, als het betaalbaardere compromis tussen de S5 en R5. Of zich dat ook vertaalt in een even indrukwekkend rijgedrag als die twee topfietsen, mochten we ontdekken tijdens de verkiezing van ‘Racefiets van het Jaar – Powered by Grinta!.

Racefiets van het Jaar-verkiezing: Isaac Boson Disc
In het rijtje fietsen die meedongen naar de titel ‘Racefiets van het Jaar’ sprong deze Isaac Boson Disc eruit omwille van zijn klasse. De lijnen zijn strak en de donkerblauwe kleur staat hem wonderwel. Isaac belooft comfort, snelheid en een toegankelijke geometrie. Onze test ontgoochelde niet.