Al sinds de oprichting van het bedrijf heeft Ortlieb een reparatieservice. Deze afdeling breidt voortdurend uit en zorgt er ook voor dat distributeurs en verkooppunten van het merk tot reparatieprofessionals worden opgeleid. Gespecialiseerde winkels en andere verkooppartners zijn zo in staat om defecten te herstellen, waardoor onnodige transportbewegingen achterwege blijven.
Elk jaar 18.000 reparaties
CEO Martin Esslinger: “Op onze locatie in Heilsbronn, waar ook de goederen worden geproduceerd, repareren we elk jaar zo’n 18.000 producten. Duurzaam management is essentieel, het maakt deel uit van het Ortlieb-DNA en vertegenwoordigt tegelijkertijd onze toewijding. Een ander aspect van onze verantwoorde omgang met hulpbronnen is dat we ervoor zorgen dat onze producten zo lang mogelijk meegaan. Daarom trainen we, naast het gebruik van duurzame materialen en vervangbare kunststof onderdelen, zowel onze distributiepartners als onze retailers, zodat we dit netwerk geleidelijk kunnen uitbreiden.”
Repair Weeks
De Repair Weeks vinden plaats tot 3 december. In deze periode zet Ortlieb haar reparatieservice in de spotlights en vertelt ze over het belang van duurzaamheid in de almaar groeiende outdoor- en fietsmarkt. Ortlieb-gebruikers uit de Benelux kunnen voor reparaties terecht bij de serviceafdeling, waar een defect gerepareerd kan worden (klantenservice@ortlieb.nl). Meer informatie over de Repair Weeks is te vinden op de website van Ortlieb.