Deel dit artikel:

Marlin+ vervolledigt het Trek e-mtb gamma.

pulaire model mountainbike een elektrische boost en presenteert de volledig nieuwe Marlin+. Deze e-mtb is gebaseerd op de hardtail, Trek Marlin. Bosch zorgt voor de motor.

Trek e-mountainbike line-up

Met de Marlin+ voegt Trek een betaalbare optie toe aan het gamma elektrische mountainbikes. Er is de erg krachtige Rail die met zijn 150-160 millimeter veerweg zich meer toelegt op het ruigere werk. De Fuel Eye (herlees de test hier) is dan weer de lichtgewicht e-mtb, terwijl de Powerfly een veelzijdige hardtail is. De Marlin+ als betaalbare en veelzijdige hardtail vervolledigt zo het gamma.

De Marlin+ is net zo veelzijdig als zijn niet-elektrische evenknie. De basis blijft het hardtailframe, in de elektrische variant met een 120 millimeter voorvork. Steekassen voor en achter tekenen voor een heel precies rijgedrag. Brede 2.6” banden geven alle grip die je nodig hebt en Smart Wheel Sizing zorgt voor de beste wielmaat in verhouding tot de framemaat. De framematen M en groter hebben 29”-wielen; de maten XS en S doen het dan weer met 27.5”-wielen.

Het hart van de Marlin+ is de nieuwe Bosch Active Line Plus middenmotor. Deze motor levert een koppel van 50Nm en biedt stille trapondersteuning die aangenaam aanvoelt en nooit te veel van het goede wordt. Het e-bikesysteem bestaat verder uit een geïntegreerde 400Wh Bosch Compact Tube accu met geoptimaliseerde energiedichtheid voor een zo licht mogelijk gewicht.

De accu levert tot vier uur lang vermogen en met de Bosch 250Wh PowerMore range extender kun je daar nog 60% extra rijtijd aan toevoegen.

Bedieningsgemak staat voorop bij de Marlin+ en daarom heeft hij een nieuwe Bosch Purion 200 display-en-afstandsbediening. Dit slanke systeem toont de belangrijkste ritinformatie in één oogopslag, zonder overbodige extra’s.

De AUTO-modus past automatisch het motorvermogen aan op basis van de ondergrond, de rijomstandigheden en de input van de rijder. Op die manier kun je meer van het fietsen genieten en hoef je niet op allerlei instellingen te letten.

Net als de niet-elektrische Marlin kun je de Marlin+ voorzien van een drager, spatborden en een fietsstandaard. Als rijder kun je de Marlin+ dus ofwel als echte trailbike gebruiken of je kunt hem van de nodige accessoires voorzien om er een woon-werkfiets voor op elk terrein van te maken.

Twee modellen

Beide modellen krijgen een Alpha Platinum aluminium frame met interne kabelgeleiding en steekassen. 

De Marlin+ 6 wordt met 2799 euro de goedkoopste versie en is verder voorzien van een SR Suntour XCM 34 vork, Bontrager Connection-wielen en 2.4” brede Bontrager XT3 Comp-banden. Schakelen doe je met onderdelen uit de Shimano U4000-groep. Het opgegeven gewicht van de Marlin+ 6 is 22,2 kilogram.

De Marlin+ 8 kost 3299 euro en daarvoor krijg je een RockShox Recon Silver RL-vork, Bontrager Line TLR30-wielen en Bontrager Gunnison Pro XR-banden. De schakelcomponenten komen deze keer uit de Shimano Deore-groep. Het hogere gewicht van 23,2 kilogram komt ondermeer op het conto van de dropperpost.

Meer info via www.trekbikes.com

Gerelateerde artikels