De nieuwe lijn van 60 mm hoge velgen volgt hetzelfde RAV-ontwerp als de rest van het racegamma bij Reynolds. Na het ontwerp met CFD-software volgen windtunnel- en gewone wegtests, waarbij aerodynamische efficiëntie èn stabiliteit belangrijk zijn. Reynolds verkondigt dan ook dat dit dankzij het DET 2-velgprofiel het snelste en stabielste wiel in deze hoogte is. De CR6-layup van het carbon en het verbeterde harssysteem houdt dan weer het gewicht laag. Met 1500 gram in de duurste uitvoering kan Reynolds inderdaad de concurrentie aangaan met de lichtste aero wielen van 60 mm.
Efficiënt comfort
Voeg daar nog een hoge dosis torsiestijfheid aan toe (opnieuw dankzij de specifieke carbon layup), dan krijg je in principe een zeer efficiënt wiel, zeker als je dat paart aan een goede naaf. Dat is bij de duurdere versies de Torch-naaf, die in samenwerking met het gerenommeerde Industry 9 is ontwikkeld.
Stijf betekent echter ook vaak hard, maar dankzij de interne velgbreedte van 21 mm worden banden automatisch wat breder en dus comfortabeler, aangezien ze beter dempen. Reynolds kiest trouwens niet voor hookless, maar houdt vast aan een velghaak om de hiel van de band stevig vast te klemmen. De velg is vanzelfsprekend tubeless-ready en is geoptimaliseerd voor gebruik met 28 mm brede banden.
Drie uitvoeringen
Dezelfde velg is van de partij in drie versies. De duurste is de Blacklabel 60 Pro DB (zo’n 2249 euro) van 1500 gram, met de Torch-naaf, interne alu nippels en Sapim CX-Ray-spaken (20 voor, 24 achter). Dan volgt de Blacklabel 60 Expert DB met dezelfde spaken en nippels maar met een nieuwe naaf (Reynolds/Ringle Super Bubba X Road DB), die trouwens iets sneller aangrijpt dan de duurdere (4 graden in de plaats van 6 graden). Het gewicht is wel 40 gram hoger. De AR60 DB is de meest betaalbare uitvoering, weegt 1640 gram, heeft externe messing nippels en Sapim Sprint-spaken, en eveneens een nieuwe naaf van Reynolds/Ringle, namelijk de SRX Road DB die elke 12 graden aangrijpt.