Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Canyon start verkoop in Amerika

Na jaren twijfelen heeft Canyon eindelijk de stap gezet en deze week de online verkoop van Canyon-fietsen op de Amerikaanse markt gestart

Officieel ging de verkoop van de Canyon fietsen dinsdag van start en konden Amerikanen eindelijk online een Canyon kopen. En hoewel de Amerikanen uiteraard al jaren ervaring hebben met online producten aankopen, zorgt de komst van Canyon volgens het Amerikaanse Velonews toch voor een schokgolf op de Amerikaanse fietsenmarkt.

“Vanuit de VS is er altijd een grote vraag geweest naar onze fietsen. Een beetje zoals een verboden vrucht waar iedereen toch eens wou van proeven”, zegt Canyon-oprichter en CEO Roman Arnold (foto). In 2010 overwoog Canyon een samenwerking met Competitive Cyclist, een grote online fietsverkoper in de Verenigde Staten, maar die gesprekken draaiden op niks uit. “Omdat we met Canyon toen niet klaar waren voor deze belangrijke stap in de uitbouw van het bedrijf. Het probleem was dat de wereldwijde vraag naar Canyon-fietsen sowieso al zeer groot was, in die mate dat we het eigenlijk amper konden bijhouden. En dus stelden we de introductie van Canyon op de Amerikaanse markt altijd weer uit. Nu de nieuwe fabriek in Koblenz op volle kracht draait, hebben we wel voldoende capaciteit om de Amerikaanse markt goed te bedienen”, nog volgens Arnold.

Om de Amerikanen snel aan hun Canyon fiets te helpen opende de Duitse fietsenbouwer een logistiek center in Chino (Californië) terwijl de kantoren in Carlsbad (ook Californië) gevestigd zijn. Opmerkelijk is wel dat Canyon om te beginnen slechts een vijfde van zijn volledige fietscollectie op de Amerikaanse markt aanbiedt. “Gewoon om te kijken wat het potentieel van Canyon in de USA is”, zegt Canyon marketingmanager Matt Heyman.