Het hart van de Moterra Neo bestaat uit het nieuwste dat Bosch te bieden heeft: de Performance Line CX (85 Nm maximaal koppel) wordt aangedreven door de zwaarste interne batterij van 750 Wh en is verbonden met de nieuwe knoploze Kiox 300-computer. Die bedien je met de LED-afstandsbediening, die heel intuïtief werkt. De instellingen naar wens aanpassen doe je via de app van Bosch.
Om iedereen een gelijkwaardige rijervaring te bieden zijn de geometrie en veringskarakteristieken volgens elke framemaat aangepast. De geometrie kreeg een update. De balhoofdhoek werd wat vlakker (65°) en de zitbuishoek is nu 77°. Bij de LT, dat is de Long Travel-uitvoering, verandert dat naar 64 en 76,5°. De ‘gewone’ Moterra heeft 150 mm veerweg voor en achter, terwijl de LT het doet met 170 voor en 165 achter in combinatie met een gemengde wielmaat (29″ vooraan en 27,5″ achteraan). Prijzen variëren van 5399 tot 8999 euro.