Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Armstrong wordt het gezicht van biermerk

Steinlager, met het product Pure, maakt reclame met gevallen renner.

Lance Armstrong zet alle zeilen bij om nieuwe inkomsten te genereren. De Texaan, die een megaclaim van ettelijke tientallen miljoenen euro’s boven het hoofd hangt, verblijft nu in Nieuw-Zeeland om daar een reclamevideo voor een biermerk op te nemen. Het gaat om promotiewerk voor brouwerij Lion, de maker van Steinlager.

De Amerikaanse oud-renner treedt op in een video, genaamd ‘The Consequence’. De verhaallijn daarvan is dat mensen bereid zijn om alle risico’s van de wereld te nemen als ze succes voor het grijpen hebben. Volgens de brouwerij is er niemand anders dan Lance Armstrong die beter een dergelijke rol op zich kan nemen in zo’n reclameboodschap. De oud-renner won zeven maal de Tour de France, maar moest alle zeges inleveren na zijn ontmaskering.

Of de reclameboodschap goed uitpakt voor de bierbrouwer, is nog maar afwachten. Intussen is er vanuit klanten behoorlijk wat kritiek gekomen. Zij vinden het jammer dat hun biertje gekoppeld wordt aan een dopingzondaar. Ook marketeers vragen zich hardop af of Armstrong de juiste man is voor een reclamestunt. Steinlager schijnt namelijk een bier te hebben dar Puur heet… Armstrong als promotor van de drankenkast van Steinlager, is volgens marketeers hoogst opmerkelijk. 

Gerelateerde artikels