Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Trek verbetert zijn trailbikes

Nieuwe Fuel EX en Remedy hebben meer veerweg en zijn stijver.

De prestaties van veersystemen verbetert voortdurend als het gaat om efficiëntie en controle. Met dat in het achterhoofd vernieuwdet Trek haar populairste trailbikes. De nieuwe Fuel EX en de Remedy zijn veelzijdiger gemaakt met meer veerweg, een agressievere geometrie en veel stijvere frames.

In een nieuwe vereenvoudigde line-up heeft Trek de dubbele wielmaten bij de verschillende platformen geëlimineerd. De Fuel EX is daarom vanaf nu een 29er of een 27.5 Plus bike. De Remedy is alleen verkrijgbaar in 27.5.
De Fuel EX 29 gaat van 120 mm naar 130 mm voor- en achtervering en krijgt een langere, vlakkere geometrie voor een betere handling bij hoge snelheden in de afdaling. Het frame is stijver gemaakt door het toepassen van een rechte onderbuis, waardoor de nieuwe Fuel EX nog beter stuurt op ruwe afdalingen.

De Fuel EX is verkrijgbaar in drie damesmodellen die toegespitst zijn op degenen die dezelfde prestaties en kenmerken willen als heren. Deze modellen beschikken over een speciaal voor dames ontwikkeld zadel, omdat dames simpelweg een andere zithouding hebben. Daarnaast geeft de Fuel EX kleinere dames meer bewegingsvrijheid door de 15,5″ en de nieuwe 14″- maat te koppelen aan de proportioneel kleinere 27.5″- wielen voor een betere zitpositie en meer controle.

De nieuwe Remedy krijgt in plaats van 140 mm nu 150 mm veerweg en eveneens een vlakkere balhoofdhoek en een langere reach. Deze verandering leidt er samen met een flinke toename in framestijfheid toe dat de Remedy nog meer geschikt is voor all-mountain en enduro-gebruik, en dat gecombineerd met downhill-robuustheid en trailbike-wendbaarheid. Voor rijders die nog meer uit een Remedy willen halen, biedt Trek twee Race Shop Limited-modellen met Bontrager SE Team Issue-banden en een langere 160 mm voorvork met veerweg-verstelling.
Voor dames zijn er twee modellen met hetzelfde prestatiegerichte frame, maar dan met een aangepaste zitpositie.