Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Ook het Selle Italia SLR-zadel laat het breed hangen

Korte, brede zadels zijn hipper dan hip en Selle Italia kleeft zijn zadels van dat type het ‘Boost’-label op. De SLR was al een iconisch zadel omwille van zijn laag gewicht en prima zitcomfort en nu krijgt dat zadel ook vier Boost-varianten.

Voor de moderne zadels gelden de slogans ‘liever een korte plezante dan een lange ambetante’ en ‘doe mij maar een dikke, al de rest kan stikke’. In Boost-versie is een SLR zadel ruim 25 millimeter korter dan in standaard uitvoering (248 tegenover 275 mm) en wat de breedte betreft is er keuze uit een Small-versie van 130 mm en een Large zadel van 145 millimeter. De SLR Boost zadels komen in vier uitvoeringen.

SLR Boost Kit Carbonio Superflow – Gewicht: S 132 g / L 139 g (Fill), S 122 g / L 129 g (superflow) – Zadeldek: Fibra-Tek – Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm / L 145 x 248 – Rail: CarboKeramische volle rail Ø 7×9 mm. – Prijs: 299,90 euro (Superflow) – 249,90 euro (Fill)

SLR Boost / TI316 – Gewicht: S 170 g / L 175 g (Fill), S 158 g / L 163 g (Superflow) – Zadeldek: Fibra-Tek – Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm – Rail: TI316 holle ronde buis, 7 mm – Prijs: 204,90 euro (Superflow) – 169,90 euro (Fill)

SLR Boost / Manganese – Gewicht: S 220 g / L 230 g (TM Fill), S 208 g / L 218 g (TM Superflow) – Zadeldek: Soft Touch – Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm – Rail: Manganese holle buis, 7 mm – Prijs: 129,90 euro (Superflow) – 109,90 euro (Fill)

SLR Boost Lady Superflow – Gewicht: S 198 g / L 206 g – Zadeldek: Fibra-Tek – Maten: S 130 x 248 mm / L 145 x 248 mm – Rail: TI316 holle buis, 7 mm – Prijs: 169,90 euro

Daarnaast komt er met de Iron EVO een nieuwe lijn korte, stompe zadels voor tijdrijders en triatleten.

Alle details op de site van Selle Italia.