De Tour de France is in volle gang. Reden voor officieel partner Oakley om uit te pakken met een serie speciale brillen. De ontworpen zijn volgens het merk geïnspireerd op de trofee waarmee de eindwinnaar straks naar huis gaat.
Het is niet voor het eerst dat het Amerikaanse brillenmerk de Ronde van Frankrijk aangrijpt om nieuwe designs in de kijker te zetten. Vorig jaar, bijvoorbeeld, zagen we enkele specials met blauwe, witte en rode kleuren, gebaseerd op de Franse vlag. Ditmaal kiest Oakley vooral voor een mix van zwarte en transparante frames, met her en der gele details. Oakley zegt zich te hebben laten inspireren door de ontwerpen op de trofee van de Tour.
De collectie bestaat uit de Kato (295 euro), Jawbreaker (235 euro), Sutro Lite (195 euro) en Holbrook (160 euro). De eerste drie zijn performancebrillen, de Holbrook is vooral een casual bril. In de lenzen is het logo van de Ronde van Frankrijk geëtst. Verder maken de brillen gebruik van Oakley’s hoog aangeschreven Prizm-technologie. Dat is een technologie voor brillenglazen die ontwikkeld is om kleuren en contrasten te versterken zodat je meer details kunt waarnemen.
Ga voor meer informatie naar de website van Oakley.