Deel dit artikel:

Nieuwe Pulsium van Lapierre is geschikt voor elk terrein

De nieuwe Pulsium Allroad van Lapierre is een fiets met tweegezichten. Hij leent zich voor zowel het asfalt als de offroad paden. De rangebestaat uit de Pulsium Allroad 5.0 en 6.0.

De nieuwe Pulsium Allroad is gebaseerd op het enduranceframe dat Lapierre al langer voert. De geometrie is dus afgestemd op vele uren in het zadel. Dat blijkt onder meer uit de zero offset zadelpen en de hoge cockpit in combinatie met een kortere stuurpen.

De Franse fabrikant heeft gekozen voor een carbon frame (UD L) met HR carbonvezels die garant staan voor een mix van comfort, performance en sterkte. De nieuwe Allroad is er in versies met (6.0) en zonder (5.0) Shock Absorption Technology (SAT).

Bij SAT gaat het om een rubberen insert in de staande achtervork. Die moet trillingen op de oneffen paden wegfilteren en zo het comfort op langere afstanden verhogen. Lapierre meldt dat SAT lichter is dan een traditionele schokdemper en daarbij onderhoudsvrij. Extra comfort komt er door de bredere banden. Het frame en de vork staan een breedte tot 35 millimeter toe.

Twee modellen

De Pulsium Allroad 5.0 (2.899 euro – foto linksonder) heeft een gravelachtig aluminium stuur met 16 graden flare en een vlakke bovenzijde voor meer grip. De fiets is afgemonteerd met een Shimano GRX RX600 mechanische aandrijving, 46×30 crankstel en GRX RX810 derailleur. Lapierre heeft gekozen voor WTB ST i23 wielen.

De Pulsium SAT Allroad 6.0 (3.799 euro – foto rechtsonder) is de grote blikvanger met zijn complete GRX RX810 groepset. Dit model heeft een 46X30 crankstel, 11X34 cassette en stuur met eveneens 16 graden flare. Op het vlak van wielen is gekozen voor DT SWISS E1800 Spline.

Gerelateerde artikels