Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Louis Verwimp brengt Catlike naar de Lage Landen

Via Louis Verwimp vinden de helmen en schoenen voortaan hun weg naar fietsers in de Benelux. Met het tekenen van deze distributieovereenkomst laat de Nederlandse groothandel opnieuw zien dat ze zich sterker mengt in de sportieve hoek van de fietsmarkt. Vanaf eind januari zijn de helmen verkrijgbaar.

Catlike is een Spaans merk. Het werd in 1996 opgericht door ex-wielrenner Pepe del Ramo en slaagde er in een paar jaar tijd in om internationaal door te breken. De jaarlijkse helmproductie, bijvoorbeeld, is een tijd geleden al door de grens van driehonderdduizend gegaan. Ook de brillen en schoenen zijn categorieën waarin Catlike sterk is vertegenwoordigd. Het eerdere sponsorship met Team Movistar heeft Catlike bepaald geen windeieren gelegd.

Soft launch

Louis Verwimp bracht haar grote dealernetwerk pasgeleden al op de hoogte van de nieuwe distributiesamenwerking. Tijdens de Louis Verwimp Bikeshow in het Philips Stadion, thuishaven van voetbalclub PSV, was er een zogeheten soft launch. Tussen alle netjes uitgestalde producten lagen subtiel helmen en schoenen van Catlike. Dealers reageerden daar positief op, stelt Louis Verwimp.

“We zijn al langer bezig om ons aanbod in het sportieve segment verder uit te breiden”, zegt marketingmanager Louis van den Boom, doelend op onder meer QM Sports Care, Eurosport nutrition, Superior en Rock Machine. “Daar passen de producten van Catlike natuurlijk prima bij. Het is een merk dat zich bij uitstek richt op de veeleisende sporters. Het zijn mooie, innovatieve producten die bij de erkende vakhandel volledig op z’n plaats zijn.”

  • Ga voor meer informatie naar de website