Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

KOO Eyewear warmt op voor Strade met ‘stoffige’, rode bril

De klassiekers komen eraan. Eén van de eerste is de Strade Bianche op zaterdag 5 maart. KOO Eyewear, al zes jaar verbonden aan dit iconische event, zet haar samenwerking in de kijker met een speciale uitvoering van de Demos-bril.

Op zaterdag 5 maart mogen de profs aan de bak. De heren en dames trekken dan ten strijde over de vele fameuze witte gravelwegen van Toscane om vervolgens aan te komen op het Piazza del Campo in Siena. Een dag later stappen de wielertoeristen op de fiets met op het menu soortgelijke hindernissen. De Strade Bianche is een nog zeer jonge klassieker. Hij wordt pas sinds 2007 verreden. Fabian Cancellara is met drie zeges recordwinnaar.

Voor KOO Eyewear is de Strade Bianche beslist een hoogtepunt op de kalender. Het merk werkt al zes jaar samen met organisator RCS Sport. Voor dit seizoen heeft KOO Eyewear uitgepakt met een bijzondere uitvoering van de Demos, een van de meest verkochte brillen uit het merkassortiment. Het gaat hierbij om een limited edition. De lens (Zeiss) is er in Siena Red, de officiële huiskleur van de Italiaanse klassieker.

Het stoffige karakter van de Strade Bianche zien we terug in het bijna volledig omrande montuur – slechts onder is een klein deel frameloos. Het montuur is in de basis wit, de kleur van de onverharde paden waarover de renners rijden. In het montuur is een soort grijze spikkel aangebracht, die symbool staat voor het stof dat bij droog weer opstuift zodra de renners en de rest van de karavaan over de witte paden denderen.

De renners van het Trek Segafredo-team dragen de speciale Demos in koers op de wedstrijddag. Vanaf nu is de bril te koop via de website van KOO Eyewear. Men rekent daarvoor een prijs van 175 euro.

Gerelateerde artikels