Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Kask lanceert eigen brillenserie

Koo is de merknaam van nieuwe productcategorieën die Kask gaat brengen.

Het Italiaanse helmenmerk Kask, met name bekend dankzij de jarenlange sponsoring van Team Sky met Tour-winnaar Chris Froome, lanceert het merk Koo, dat zich in eerste instantie toelegt op het maken van fietsbrillen.

De eerste bril van Koo heet ‘Open’ en hij is ontworpen in aansluiting op het bestaande helmengamma van Kask. De Open brillen worden 100% gemaakt in Italië en hebben polycarbonaat lenzen van de bekende specialist Zeiss. Koo komt meteen met een uitgebreid kleurenpalet van 12 verschillende kleurencombi’s. Er past er dus altijd wel eentje bij je Kask helm.

De Open onderscheidt zich volgens Kask door een grote lensoppervlakte zodat je een ruim zicht naar alle kanten hebt, en ze hebben een vernuftig scharniermechanisme, waardoor de pootjes helemaal ‘in’ kromming van de lens gevouwen kunnen worden, wat een compact geheel oplevert als je de bril opbergt. De neusbrug van zacht rubber is verstelbaar in 2 posities en de pootjes zijn in 3 standen te klikken, zodat de bril op elk hoofd past.

De Open werd ontwikkeld in samenwerking met de renners van Drapac Pro Continental en wordt onder meer ook gedragen door Jeremy Powers, USA’s nr. 1 veldrijder. De Koo Open zal beschikbaar zijn vanaf deze kerst. De aanbevolen verkoopprijs is 199 euro. (RVS)