Volgens Gobik was de vernieuwde uitstraling belangrijk om met de tijd mee te gaan en voor te sorteren op toekomstige groei. Want dat is een onderwerp dat momenteel actueel is bij het van origine Spaanse kledingmerk.
Albert Medrano, marketinghoofd van Gobik, legt uit: “Het werk is opgesplitst in twee delen: de restyling van het woord Gobik, waarbij we op zoek zijn gegaan naar een betere leesbaarheid in verschillende formaten, met daarbij een zeer subtiele retouche. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met de creatie van een nieuw merksymbool waarmee we onze waarden kunnen communiceren. Hierin zijn de eerste en laatste letter van de naam Gobik verenigd.”
Het nieuwe logo en beeldmerk zijn inmiddels al online te zien. Op de eerste kleding met de nieuwe uitstraling is het nog even wachten. Gobik stelt de wintercollectie voor op 8 september.
What a ride
Naast het logo is ook de merkslogan veranderd: ‘what a ride’ is de komende tijd veelvuldig in uitingen te zien. “Deze nieuwe positionering sluit aan bij wat we door de jaren heen hebben gedaan, maar past ook heel goed bij de fase waarin we als bedrijf nu zitten en de manier waarop we onszelf nu aan de wereld presenteren. ‘What a ride’ verbindt ons met de fiets en laat op zakelijk vlak zien hoezeer Gobik is gegroeid”, vervolgt Albert Medrano.