Veel voordeel
Het Falcon wiel (want die naam kreeg het project binnen FFWD, uit te spreken als Fast Forward uiteraard) is anders dan alle andere aerowielen omdat het slechts twee spaken die heeft als een soort van centrale balk doorheen het wiel lopen. Minstens even opmerkelijk is dat de velghoogte varieert van 48 tot een wel heel forse 90 millimeter zodat een soort van propellor ontstaat. Volgens FFWD resulteert dat in een vermogenswinst van 9 Watt en ook de renners van Total Direct Energie en Arkéa-Samsic die de wielen al testten zijn heel enthousiast.
Veel geld
FFWD maakt de wielen met UD carbonvezels uit de Toray 800 en 1000 reeksen, een voorwiel weegt afhankelijk van de versie 940 tot 980 gram. De Nederlanders hebben hun huiswerk wel grondig gemaakt want als de Falcon wielset in september op de markt komt, zullen de wielen meteen te koop zijn voor schijfremmen en velgremmen met zowel de mogelijkheid om op tubes als draadbandjes te rijden. Goedkoop zijn de FFWD Falcon wielen niet want ongeacht het type (velg- of schijfrem, tube of draadband) kost het voorwiel 1.899 en het achterwiel 1.999 euro.
Hieronder links een filmpje over het wiel, rechts een plaatje van André Greipel onderweg met het Falcon voorwiel. Alle info vanaf begin september op de site van FFWD.