Ieder jaar krijgt Mantel veel sponsorverzoeken binnen. Om iedere aanvraag een gelijke kans te bieden, heeft de winkel de Sponsor Pitch in het leven geroepen. Degenen met een goed idee schrijven zich bij Mantel in en leggen een doordacht sponsorplan aan de winkel voor. Het initiatief waarop het sponsorplan betrekking heeft, moet fietsgerelateerd zijn.
Uit alle aanmeldingen worden twee winnaars (elk 1.250 euro) geselecteerd door een jury: één winnaar in de categorie goede doelen en één winnaar in de categorie overige deelnemers. Uit overige inzendingen worden nog twee winnaars getrokken met behulp van het publiek. De inzendingen worden met foto en pitch-omschrijving op Facebook bij Mantel geplaatst. Ook hier wordt onderscheid gemaakt tussen goede doelen en overige deelnemers. De twee inzendingen met de meeste likes winnen de publieksprijs van 1.250 euro.
Meld je nu aan
Mensen met een goed idee kunnen zich tot 14 februari aanmelden. De twee juryprijzen worden op 17 februari bekendgemaakt. Hierna begint het stemmen voor de publieksprijs via Facebook. De winnaars van de publieksprijs worden op 26 februari uitgeroepen.