Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Velocio zet zich met Unity Project in tegen klimaatverandering

Velocio heeft haar 2021 Unity Project gelanceerd. Daarmee steunt het merk drie non-profit organisaties die zich richten op de strijd tegen klimaatverandering. Koop je een Unity shirt, dan draag je een steentje bij.

Het Unity Project is een jaarlijks terugkerend initiatief van Velocio. Daarmee vraagt ze aandacht voor maatschappelijke discussies. En dat niet alleen: ze probeert ook zo veel mogelijk geld in te zamelen voor organisaties die zich met dat thema bezighouden. Vorig jaar heeft de verkoop van Unity-shirts meer dan 100.000 dollar opgebracht om gemeenschappen te helpen die getroffen zijn door de COVID-19-crisis. Het Unity Project draait sinds 2017.

Stijgende zeespiegel

Dit jaar richt Velocio zich dus op het thema klimaatverandering. Honderd procent van de winst uit de verkoop van speciaal ontworpen shirts gaat naar een drietaal non-profit organisaties: The Environmental Justice Foundation, 350.org en Protect Our Winters. Bij de online bestelling mag je zelf bepalen naar welke organisatie jouw bijdrage gaat.

De ontwerpers van Velocio beelden met de nieuwste Unity-shirts uit hoe landoppervlak langzaamaan verdwijnt als gevolg van de stijgende zeespiegel. Het design staat volgens Velocio symbool voor de ‘tikkende tijdbom’ waarmee we allemaal te maken hebben of krijgen.

Het Unity-shirt kost 169 dollar (omgerekend zo’n 140 euro) en is verkrijgbaar in herenmaten (XS-XXXXL en damesmaten (XXS-XXXL). Er is op dit moment een pre-ordertermijn die doorloopt tot 31 mei. Naar verwachting worden de bestelling medio augustus uitgeleverd. Meer informatie is te vinden op de website van Velocio.

Gerelateerde artikels