Deel dit artikel:

ST2 Pinion: Stromers nieuwste speed pedelec met Pinion-systeem

Dat de banden tussen Stromer en Pinion hecht zijn, bleek eerder al met de lancering van onder meer de Stromer ST7. Het Zwitserse fietsenmerk heeft nu nóg een speed pedelec met de innovatieve versnellingsbak van de Duitse fabrikant: de ST2 Pinion.

De voorganger van de ST2 Pinion, de Stromer ST2 Belt, had een geïntegreerde 5-speed naafversnelling van Sturmey Archer gemonteerd, terwijl het nieuwe model is uitgerust met 6 versnellingen. De riemaandrijving is behouden in de nieuwe uitvoering en zorgt voor een schone en grotendeels onderhoudsvrije aandrijving. De aandrijving wordt gecombineerd met een naafmotor in het achterwiel, die 750 watt vermogen levert en ook een functie heeft voor regeneratie. Rijd je dus van een heuvel, dan win je weer wat energie terug voor een langere actieradius. In combinatie met de 655 Wh-accu moet een actieradius tot 120 kilometer mogelijk zijn, zo claimt Stromer.

Rijcomfort

Voor een betere ergonomie is de Stromer ST2 Pinion uitgerust met een verstelbare stuurpen van Satori, die kan worden aangepast aan de lichaamslengte en de zitpositie van de fietser. Daarnaast heeft de fiets een houder van het nieuwe SP Connect+-systeem voor bevestiging van de smartphone. Dit biedt naast het in het frame geïntegreerde OMNI C-display een extra mogelijkheid om via de smartphone-app rijgegevens op te vragen. De connectiviteit is hier draadloos via Bluetooth. De Pirelli Angel GT Urban-banden (27,5″) zijn met 57 millimeter vrij breed en moeten voor voldoende rijcomfort zorgen. Voor nog meer comfort kan de fiets optioneel met een verende voorvork en een geveerde zadelpen uitgerust worden.

Sport en Comfort

Naast het Sport-frame variant met een hogere bovenbuis is de Stromer ST2 Pinion ook verkrijgbaar als Comfort-uitvoering met een trapezevormig frame voor een comfortabelere instap. Fietsers kunnen kiezen uit de kleuren zwart of wit, en er is ook een gelimiteerde Launch Edition in Electric Green. De prijzen beginnen bij 6.890 euro, wat momenteel de meest betaalbare manier is om op een Stromer-fiets met Pinion-versnellingsbak te rijden.