Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Shimano sluit tweehonderdste Service Center aan

Een mijlpaal voor Shimano in de Benelux: deze maand is het tweehonderdste Shimano Service Center aangesloten. Het gaat om Bike Repair Geldermalsen in het midden van Nederland.

Shimano hamert al langer op het belang van een kwaliteitsvolle dienstverlening van tweewielerzaken. Het bedrijf met veelgebruikte fietscomponenten ziet dat de technologie zich razendsnel ontwikkelt. Het probeert de kennis van mechaniekers up to date te houden, onder andere met off- en online trainingen. Winkels die in staat zijn om goede service en professioneel onderhoud te verrichten en daarbij met originele vervangingsonderdelen werken, worden erkend als Shimano Service Center.

Wilfred van Beusekom, eigenaar van Bike Repair Geldermalsen: “Recent hebben we, met behulp van Shimano, onze werkplaats vernieuwd. Die is op alle fronten geprofessionaliseerd en bovenal efficiënter ingericht voor onze mechaniekers. Hiermee hebben hoogwaardige service en onderhoud nog meer focus gekregen. Toetreding tot het Shimano Service Center-netwerk was een logische vervolgstap. Dit is een sterk en herkenbaar label dat klanten in één oogopslag duidelijk maakt waarvoor je als zaak staat: professionaliteit en betrouwbaarheid. Onze medewerkers volgen met regelmaat trainingen, zodat ze snel bekend zijn met technische trends en ontwikkelingen. Ze weten zo raad met elke klantvraag. Dat is essentieel nu de fietsenbranche zich razendsnel ontwikkelt. Je móet mee.”

Kenny van Hummel, coördinator van de Shimano Service Center: “We zijn trots dat we ons tweehonderdste Shimano Service Center hebben mogen verwelkomen. Het gaat ons niet zozeer om het aantal, maar om de kwaliteit. Bij al deze speciaalzaken kunnen fietsers erop rekenen dat ze goed en professioneel worden geholpen. Dat is belangrijk, gelet op de veranderde rol: hielp de fietsenmaker je vroeger weer op weg door je band te plakken en ketting te smeren; vandaag de dag stelt de specialist bij e-bikestoringen diagnoses met computers en onderhoudt hij elektronische schakelgroepen. Dat alles is een vak apart waarvoor kennis en kunde vereist zijn. Met het Shimano Service Center-concept trekken we het niveau van de servicegraad omhoog en verbetert de ervaring van fietsers.”

Internationaal

Het Shimano Service Center-concept is internationaal uitgerold. Bijvoorbeeld bij pech tijdens een fietsvakantie in Frankrijk krijgen fietsers aldaar dezelfde service. Dat brengt gemak.