Deel dit artikel:

Dolomiti Experience dressed by Sportful

Geen betere match voor onze Dolomietenweken dan de Italiaanse fietskledingfabrikant Sportful. De kledijsponsor van onder andere Trek-Segafredo en Bahrain-Merida steekt ook de gidsen van onze fietsweken van kop tot teen in een nieuw plunje.

Sportful opereert vanuit Feltre, zowat de poort van de Italiaanse Dolomieten. “Vandaar dat we meteen het gevoel hadden dat we onze steun moesten verlenen aan Dolomiti Experience”, aldus Alberto Zanotto, Brand Marketing Communications Manager bij Sportful. De gidsen die dagelijks instaan voor begeleiding van de groepsritten tijdens de twee Grinta!-fietsweken doen beroep op het Gruppetto-shirt en -broek. De Sportful-baselayer werd voor de gidsen dan weer ‘gecustomized’ met GRINTA!-logo. Dat geldt ook voor de Hotpack, het bijna iconische regenvestje annex windstopper.

Bettini & Tosatto
Sportful spaarde overigens kosten nog moeite om de Grinta!-lezers een beleving om nooit te vergeten te bezorgen. Zo fietste eerder deze week Paolo Bettini mee en volgende week is die andere ex-prof, Matteo Tosatto, aan de beurt. Beide heren worden beschouwd als Sportful-ambassadeurs en vertegenwoordigen het merk met hart en ziel op allerlei events, van de GF Strade Bianche over de Dolomietenmarathon tot… Grinta!’s fietsweken in de Dolomieten. “Altijd leuk om weer in contact te komen met mijn Belgische fans”, lachte Bettini net voor hij aan onze groepsrit over Campolongo en Falzarego begon. De olympische en tweevoudige wereldkampioen moest menig selfie ondergaan en praatte honderduit over zijn bezigheden van nu, zijn overwinningen van vroeger en zijn plannen voor de toekomst.