Deel dit artikel:

Brillenmerk Out Of stapt met Paolo Bettini de fietsmarkt in

Out Of heeft een nieuwe ambassadeur aan boord. Niemand minder dan Paolo Bettini draagt de brillen van het merk, dat tot dusver vooral in de wintersport naam maakte en zich nu ook in de wielrennerij gaat mengen. Out Of komt net als ‘De Krekel’ uit Italië.

Paolo Bettini heeft zich in ieder geval voor dit seizoen aan Out Of verbonden. “Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot alle innovatieve en technologische snufjes in de wielersport, maar ook daarbuiten. Toen Out Of mij deze samenwerking aanbood, was ik dan ook bijzonder verheugd”, aldus de meervoudig wereldkampioen. “De technologie van deze producten, ontwikkeld in Italië, is echt ongelooflijk. De brillen behoren tot de lichtste en meest comfortabele die ik ooit heb gedragen. Ik kan niet wachten om de hele lijn persoonlijk te testen en ben zeer benieuwd naar de volgende innovaties die het merk zal introduceren.”

Out Of is een vooruitstrevende Italiaanse start-up, opgericht door twee broers. Het idee komt van Federico Righi, een natuurkundige en wintersportliefhebber. Hij wilde zijn kennis en ervaring gebruiken om de uren op de skipiste nog comfortabeler te maken. Zo ontstond de elektronische Irid-lens. Die bevat een geïntegreerde zonnecel en een speciale glaslaag. Die neemt de helderheid van de omgeving waar en past de lens daar automatisch op aan. Dat alles gebeurt in minder dan een seconde en zonder dat daarvoor een batterij nodig is. De technologie werkt immers op zonne-energie.

“We zijn er trots op dat we dit partnership hebben opgezet. Paolo Bettini is een wielericoon en zijn carrière inspireert ons allemaal. Zijn houding ten opzichte van de wielersport is in lijn met de waarden waarvoor wij als bedrijf staan”, zegt Federico Righi, CEO van Out Of, dat nu een paar jaar actief is. Na eerst voet aan de grond te hebben gekregen in de wereld van wintersport, probeert Out Of nu marktaandeel te winnen in de wielrennerij.

Gerelateerde artikels