Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Team Sky wint de Tour en redt de oceaan

De renners van Team Sky hebben niet alleen de ambitie om de Tour de France te winnen, met een nieuw shirtontwerp willen ze tegelijk ook aandacht vragen voor de plastic soep die in onze zeeën drijft. Tijdens de ploegvoorstelling zullen Froome en co een outfit dragen die volledig van gerecycleerd plastic uit onze oceanen is gemaakt, op de fiets trekken de mannen van Team Sky in en nieuw tenue ten strijde.

“Met het nieuwe shirt willen we mensen over de hele wereld aanzetten om na te denken over het plastic dat ze gebruiken en hoe ze de afvalberg kunnen verkleinen”, zegt Team Sky baas David Brailsford. Castelli is de kledingsponsor van Team Sky, logisch dus dat ook het ‘Sky Ocean Rescue’ shirt bij de Italiaanse sportkledingfabrikant wordt gemaakt. “Het Sky Ocean Rescu project heeft ons ertoe aangezet om na te denken over de manier waarop we onze kleding verpakken. We testen een nieuw soort verpakking uit met de Sky Tour de France outfits die in onze collectie worden opgenomen om uiteindelijk jaarlijks vier miljoen plastic verpakkingen minder te gebruiken”, aldus Steve Smith, brand manager bij Castelli. Team Sky zelf nam ook al ingrepen en kon er voor zorgen dat het team in de Tour de France twaalfduizend (12.000!!!) plastic zakjes minder zal gebruiken dan vorig jaar.