Deel dit artikel:

Opmerkelijk: meer aandacht van autofabrikanten voor fietsers

Auto’s met een slim herkenningssysteem voor zwakke weggebruikers zijn geen nieuwigheid meer, opvallend is wel dat steeds meer autoconstructeurs hun klanten oproepen om respectvol om te gaan met fietsers.

Ford zette eerder dit jaar de toon met de ‘Share the road’ campagne die -vanuit het perspectief van een autofabrikant- toch een opmerkelijke inhoud heeft. Want voor een fabrikant van wagens is het apart om een jongedame aan het woord te laten die verlamd geraakte na een aanrijding met een vrachtwagen. De bottom line van de campagne is echter nuttig voor elke weggebruiker: “We willen meer wederzijds respect tussen de verschillende groepen weggebruikers.”

Seat nam in zijn communicatie rond de nieuwe Tarraco uiteraard een stukje op over de slimme technologie die fietsers en voetgangers herkent en zelf op de rem gaat staan als de autobestuurder dat niet doet. Veel opmerkelijker, maar vanuit de fietswereld absoluut aan te moedigen, is dat Seat in de promovideo ook toont hoe je als automobilist een fietser veilig inhaalt. Well done, Ford en Seat!

NEW IN!

T-SHIRT

FIRE 4 YR RIDE