Deel dit artikel:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email

Louis Verwimp op sportieve toer met Sport Cycling

Louis Verwimp manifesteert zich steeds nadrukkelijker in het sportieve segment. De distributeur heeft zijn platform Italian Cycling omgedoopt in het breder georiënteerde Sport Cycling. Hier presenteert ze onder meer tips aan fietsers.

Tot voor kort werden de sportieve merken die Verwimp distribueert, gepromoot via de Italian Cycling-website. Veel van deze merken waren van Italiaanse afkomst. Daarbij staat de Italiaanse fietsindustrie synoniem voor hoogwaardige producten en passie voor de wielersport. Met de kennis van toen was de naam Italian Cycling een logische.

Niet alleen Italiaans

“We hebben intussen een aantal sportieve merken erbij gekregen, die niet specifiek Italiaans zijn. Daarom hebben we besloten voor de naam Sport Cycling te kiezen, omdat die de lading veel beter dekt”, aldus Louis van den Boom, marketingmanager bij Verwimp.

Oog voor merken

De nieuwe website www.sportcycling.nl is sinds kort online. De bedoeling is dat Sport Cycling ook op social media gaat leven. “We komen met tips, trucs en informatie om consumenten te informeren. Daarbij kunnen we dan onze merken extra onder de aandacht brengen”, vervolgt van den Boom.

“We hadden natuurlijk altijd al topmerken als Deda Elementi, Miche, Outwet, en CEMA, maar de afgelopen jaren zijn er veel nieuwe sportieve merken bij komen. Denk bijvoorbeeld aan Superior, One, Rock Machine, Eurosport nutrition, QM Sports care, Gato, Selle SMP en Rex. Met deze merken kunnen onze dealers iedere wielersporter ondersteunen in hun fietsplezier. Of het nu MTB, race of het tegenwoordig zo populaire gravel is.”

Gerelateerde artikels