Getest

Grinta! Test 180″: Ass Savers Win Wing

Een licht, compact, makkelijk te monteren spatbord dat je effectief beschermt. Bestaat het? Ass Savers was al bekend van de kleine spatbordjes onder het zadel, maar deze Win Wing is nog ambitieuzer. We gingen op zoek naar de pro’s en contra’s in deze elfde aflevering van Grinta! Test 180″.

100% Getest: Santos Cross Lite

Wie een Santos koopt, die haalt in feite een fiets voor het leven in huis. Het Nederlandse merk produceert robuuste tweewielers die uitblinken op vlak van duurzaamheid. Noem ze gerust ‘hufterproof’ en net daarom zijn ze zo geliefd bij mensen die zich al eens graag aan een fietsreis richting andere kant van de wereld wagen. Wij zochten het avontuur echter een stuk dichter bij huis en doorkruisten met de Santos Cross Lite vooral de Vlaamse velden. Op zoek naar wat deze fiets de doorsnee gravelbiker te bieden heeft.

100% Getest: GripGrab Explorer schoenovertrekken

Het beste van GripGrabs Flandrien-wegoverschoenen en nog wat extra gravelspecifieke voorzieningen vind je terug in de Explorers. Overschoenen voor gravelaars dus, die doen wat ze moeten doen.

Grinta! Test 180″: Lazer Vento & Strada Kineticore

Lazer verving een groot deel van zijn Mips-helmen door KinetiCore-versies. De Strada is een betaalbare variant, terwijl de Vento de aero helm van Team Jumbo-Visma is. Rechtvaardigen de verschillen de prijs of zijn het allebei even goede helmen? Ontdek het in de tiende aflevering van Grinta! Test 180″.

Eerste indruk: Cannondale SuperSix Evo (VIDEO)

De vierde generatie van de SuperSix werd stevig aangepakt. Hij is aerodynamischer, lichter en gebruiksvriendelijker, terwijl de vinnigheid meer dan bewaard blijft. Er zijn nu drie versies: de SuperSix Evo Lab71 is de topversie, gevolgd door de Hi-Mod en de gewone Evo. Bekijk hier onze eerste indruk.

Racefiets van het Jaar: top 3 + Tom Boonens eindoordeel

Om de Racefiets van het Jaar te verkiezen gingen we niet over één nacht ijs. Uit dertien inzendingen puurden we vier fietsen die ons het meest konden overtuigen en daarmee ging Tom Boonen nog aan de slag. De winnaars stelden we al voor op de Velofollies-beurs in Kortrijk, maar hier ontdek je waarom ze onze goedkeuring verdienen.

Racefiets van het Jaar-verkiezing: Ridley Grifn

Een van de meest verrassende fietsen uit deze ‘Racefiets van het Jaar – Powered by Grinta!’ moet wel de Ridley Grifn geweest zijn. Dat is een nieuwe allroadfiets die dubbele dienst doet als endurancefiets. Dan is de kans groot dat je een product krijgt dat mossel noch vis is, maar niets bleek minder waar.

Nieuwe SRAM Force AXS is stijlvoller en verfijnder

SRAM heeft zijn Force AXS een mooie makeover gegeven. Met een aantal verbeteringen, vooral aan de shifters en voorderailleur, is deze draadloos schakelende groep weer helemaal klaar voor de komende fietsjaren. Wij mochten het in avant-première uitproberen.

Racefiets van het Jaar-verkiezing: Cervélo Soloist

Cervélo promoot de Soloist, een modelnaam die een terugkeer maakt, als het betaalbaardere compromis tussen de S5 en R5. Of zich dat ook vertaalt in een even indrukwekkend rijgedrag als die twee topfietsen, mochten we ontdekken tijdens de verkiezing van ‘Racefiets van het Jaar – Powered by Grinta!.

Racefiets van het Jaar-verkiezing: Isaac Boson Disc

In het rijtje fietsen die meedongen naar de titel ‘Racefiets van het Jaar’ sprong deze Isaac Boson Disc eruit omwille van zijn klasse. De lijnen zijn strak en de donkerblauwe kleur staat hem wonderwel. Isaac belooft comfort, snelheid en een toegankelijke geometrie. Onze test ontgoochelde niet.

Racefiets van het jaar-verkiezing: Koga Kinsei Prime.

De Koga Kinsei is in de handen van Harrie Lavreysen de snelste baanfiets ter wereld. Als elfvoudig wereldkampioen, tweemaal olympisch kampioen en teveel andere overwinningen om hier op te sommen, is de Nederlander de misschien wel de snelste baanrenner ooit. En daar hoort de misschien wel snelste baanfiets ooit bij. Van dat monster is nu ook een gewone wegfiets beschikbaar. Nou ja, gewoon…

NEW IN!

T-SHIRT

FIRE 4 YR RIDE