Wie geregeld fietst, zal weleens dezelfde fout maken: je rijdt je tocht op verplaatsing, stapt meteen terug in de wagen en keert terug naar huis. Daarna merk je dat je zitvlak wat geïrriteerd is. Zo’n zeem beschermt je dan wel tegen de druk en de wrijving van het zadel, maar als je van de fiets stapt, moet je je zo snel mogelijk opfrissen en propere kleren aantrekken om bacteriën geen kans te geven.
Toen we de volgende dag terug enkele uren wilden rijden, drukten we maar eerst een keer op het pompje van de Naqi AntiFriction Cream. Dat breng je dan rechtstreeks aan op je zitvlak of op je broekzeem. Geen vreemde geuren of bestanddelen die voor een warme gloed zorgen: zo hebben we het graag. Tijdens het fietsen merkten we al bijna niets meer van de irritatie en op de tweede dag – opnieuw na een rit en mét de AntiFriction Cream – ondervonden we zelfs verbetering, terwijl we uit ondervinding weten dat het zonder broekzalf zou verslechteren.
98% natuurlijk
De Belgische fabrikant is dan ook een gevestigde waarde, die ook met de Belgische nationale wielerploeg samenwerkt om voor hen relevante producten te ontwikkelen. Het hoeft dus niet te verbazen dat dit opnieuw een functioneel product is dat effectief werkt. In de ingrediëntenlijst zien we sheaboter (verzacht en beschermt de huid), jojobaolie (kalmeert geïrriteerde huid), betaïne (huidverzachtend), zonnebloemolie en nog een dozijn andere stoffen, die voor 98% van natuurlijk origine zijn. Mede daardoor moet deze crème voor zowat elk huidtype geschikt zijn.
Het aanbrengen gaat heel gemakkelijk, want de consistentie is perfect: niet te dik en niet te lopend. Het blijft goed zitten en ook je handen krijg je nadien meteen weer schoon. De AntiFriction Cream is waterafstotend, waardoor hij lang blijft werken, maar dekt de huid niet compleet af, zodat je geen extra irritatie krijgt. Wij raakten in elk geval overtuigd om het sneller te gebruiken dan vroeger, om problemen voor te zijn. Het devies blijft echter: eerst zorgen voor een correcte fietspositie, een passend zadel en een goede fietsbroek, want louter broekzalf is niet de definitieve oplossing.